Tuesday, August 31, 2010

KUIH RAYA 2010

Posted by Nazifa Mazni at Tuesday, August 31, 2010
Dah 4 jenis kuih raya dh aku buat..antaranya Biskut Makmur, Tart Nenas, Biskut Green Lace dan Almond London. Kebanyakkan resepi ambik dari blog hanieliza. Thanks to her.

pukul jangan tak pukul

Setakat ni aku tak berapa puas hati buat biskut ni. Biskut Makmur menjadi. Tart Nenas OK..just tak gebu je. Biskut Green Lace OK..cuma keras. tapi xtau la kot kot resepi dia memamg mcm tu. Almond London lagi dahsyat. Aku gentel-gentel, bila bakar jadi besar sangat sampaikan tak muat paper cup...hahahha

ni sebelum bakar. ade besar ade kecik..hehe


lepas bakar..jadi besar dan leper..iskkkk


inilah jadinya...comot jer....ade besar ade kecik...


Biskut Makmur. tapi terpaksa la buang lepas ni. Minyak sapi GHEE tak halal dah.


Tart Nenas. My favourite.


Lepas ni aku nak buat lagi. Itu baru satu adunan. Buat khas untuk mak mertua. Biskut yang fail tak bagi la. Tahun ni beraya kat Terengganu, my hometown. Beria-ria aku buat biskut raya. Tahun lepas tak buat sebab tengah study. Ok.....choww....nak tonton cerita ALISA yang dah semakin mengarut tu. Hahaha...


HIDUP UNTUK MEMBERI 
sign easy

0 comments:

Post a Comment

Thank you for dropping your comment. I appreciate that!

 

Love.:.Life.:.Passion.:.Inspiration Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by New Baby Shop