Wednesday, January 19, 2011

Sony Ericsson or Nokia

Posted by Nazifa Mazni at Wednesday, January 19, 2011
Assalamualaikum....yeay hari ni cuti thaipusam...good news untuk mereka yang berada di Selangor...including me k! dapatla bercuti jugak..kesian my hubby hari ni dia keje coz kat Kedah mana ada cuti Thaipusam.

Hari ni bangun, tak tau buat apa..semalam my hubby dah pesan writing la buku tu yang belum siap-siap lagi tu.. dah le dah lepas dateline..tapi xpe! masih diberi peluang untuk siapkan. Owhh..aku sangat tertekan dengan kerja, online business dan nak writing buku. Buat kerja 3 in 1...oh...aku tak mampu...aku ni bukan lipas kudung...kadang-kadang orang bagi buat satu kerja pun tak pernah siap dengan sempurna. Ada je yang tak puas hati.

Next week, my group and I will setup new stall kat Cova Square, Damansara...siapa-siapa yang duk area situ boleh la datang membeli makanan yang kami jual...menunya....yong tau foo keluaran Bumiputra. Dijamin HALAL. Yang menjualnya pun cun-cun je..yang sedihnya semua dah berpunya tau tapi still available..hehe..kan belum kawin. Not me la...I dah kahwin...!

End of story for today, I want to share with u all my new handset that I buy last months. jeng..jeng..jeng..

hehe..mula-mula masa survey tu pening jugak nak beli. tak tau nak beli yang mana. aku ni kalau bab beli barang selalu je pening. Ye la..mesti la nak beli barang yang 'alah membeli menang memakai'...ye tak kawan-kawan yang membaca?

On that time ade 2 pilihan handset yang aku suka. Xperia X10 mini pro, Vivaz Pro. Kalau ikut dari segi design aku suka Vivaz tapi masalahnya softwarenya biasa bukan Android. Aku nak yang pakai software Android. Huh...tension betul. Dah la plak 3G Vivaz kat belakang. Kan kalau videocall mana nak nampak muka caller. Sape la yang design handset tu. So aku punya choice hanyalah Xperia X10 mini pro. Aku suka jugak handset ni sbb kalau boleh ade slide. Roomate aku dah baham dah handset ni. Cuma dia kecik je la.

Vivaz Pro


My hubby plak cakap hanset tu pendek. Emm...ni yang malas ni. Dah tak tau nak beli handset apa. Sampai my hubby naik berang dah aku xtau nak beli handset ape. Dia pun dh penat jalan. Itu belum masuk handset Nokia yang promoter suggest. Tapi nasib baik aku dah buat keputusan nak amik Sony Ericsson jugak!!!

Xperia X10 Mini Pro

So...handset apa yang aku beli..jeng..jeng..jeng...

Xperia X8

Walau xberapa berkenan tapi ok la. Bila dah sebulan pakai suka la pulak. Screen pun besar. Cuma besar bila  masuk kat poket seluar. Owh..I don't like it! yang penting X8 pun pakai Android. Itu pun beli sebab Chinese gurl tu bengang..ye la penat dia cakap then aku tak nak beli..bukan tak nak beli la amoi...cuma tak tau nak beli yang mana satu jer. Itu kan hak pembeli. Nak beli atau tak itu hak kita!!! Alih-alih aku pi beli kat dia jugak...Hehe...

Owh..next week sibuk setup stall..nantikan ceritanya....






2 comments:

eiela on January 19, 2011 at 9:42 PM said...

cantiknya handphone.. ada android best kan.

Latest Entri :
Penipuan Blogwalking – Saya Hampir Terjebak

zahidah dihaz on May 26, 2011 at 8:06 PM said...

saya pun pernah dilema jugak dulu...antara nokia n8 dengan se x10... akhirnya se tetap dihati...tapi tak beli lagi sebab handphone sekarang pun masih ok lagi dan banyak benda lain nak perlu duit.....



New Entry: Sabah/Labuan (21-24 Mei 2011): 21 Mei 2011 – @ Kota Kinabalu jumpa Rain

Siapa nak ole-ole dari Sabah/Labuan? Closing date 1 jun 2011

Post a Comment

Thank you for dropping your comment. I appreciate that!

 

Love.:.Life.:.Passion.:.Inspiration Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by New Baby Shop