Tuesday, June 15, 2010

1001 Impian Nazifa Mazni

Posted by Nazifa Mazni at Tuesday, June 15, 2010
ahaks.....dah berbulan2 dah saya pergi ke Seminar Kenali Potensi Diri Dr. Azizan dan IMKK...IMKK? ape tuh? Intensif Mentor Kekayaan dan Kekayaan....kadang2 saya praktikkan tips2 yang dia ajar...kenapa la susah sgt nak buat...hehehe...dah la dr. siap pesan lagi...'jangan hangat2 taik ayam'...hohoho...dah jadi 'hangat2 taik ayam la dr.'...hehhehe...but i still practice it...slowly...bukan senang nak luruskan..i know i can do it...give me more positive charge!!! 

by the way, saya masih ingt dr. suh tulis 1001 Impian...saya mmg ada impian...banyak sangat...dalam kepala otak slalu pk impian saya...cuma saya tak tau bagaimana caranya...dan masih tidak nampak caranya...impian intu dr. suruh saya tulis...sbb impian itu lagi jelas dan lagi bersemangat...dalam kepala otak neh..kdg2 ingt kdg2 xingat...uhhhh...betul jugak tuh...so this time saya tulis and siap lekat kat dinding rumah lagi...

Below is my dream...dari sekecik perkara ke sebesar-besar perkara...belum cukup 1001 Impian pn lagi....saya akan cukupkan...




  1. Keluarga bahagia   (dapat dah yeah!)

  2. Suami (dapat dah yeah!)
  3. Zuriat yang soleh dan solehah (dapat dah yeah!)
      • suami saya nakkan anak seramai 10 orang
      • tiap2 hari saya berdoa dikurniakan anak seramai 10 orang - 6 lelaki dan 4 perempuan
      • saya inginkan anak sulong saya kembar 2 - seorang lelaki dan seorang perempuan
  4. Menjadi isteri yang baik – masih dan sentiasa perbaiki diri (inprogress)
  5. Menjadi seorang ibu dan seterusnya ibu mithali – doakan saya dapat zuriat (dapat dah yeah!)
  6. Menjadi anak yang solehah - masih dan sentiasa perbaiki diri (inprogress)
  7. Nak lihat adik saya, Mohd Khairul Anam sihat walafiat - sekarang adik saya dah xmampu nak berjalan dan mengurus diri sbb dia menghidap sawan kronik...urat saraf dia dah out dh...and doctor said that anytime he can die...doakan semoga adik saya sihat.
 Ini la adik saya bersama mak saudara masa raya 2 tahun lalu.
  1. Ibu saya pulak saya sakit bahu kanan sbb masa dia jolok buah kepala..ibu saya pi sambut pulak buah kelapa tuh...hebat sungguh! nak buat camne reflect action...mana nak tau..dan akibatnya...dr. scan xde tulang dah kat bahu..tulang mereput dan ibu saya xboleh buat kerja berat dah....dah la tangan kanan banyak buat kerja...ahhh..nak jaga adik saya yang sakit lagi...doakan kedua-dua ibu dan adik saya sihat...
  2. Usahawanita berjaya supaya saya dapat merealisasikan impian saya di bawah ini…banyak betul yang saya nak  (dapat dah yeah!)
  3. Sebuah syarikat – dah pn fikirkan nama syarikat Cuma belum daftar lagi..klau daftar pun saya masih belum ada produk atau servis untuk berniaga – boleh cadangkan untuk saya?  (dapat dah yeah!)
  4. saya mau butik pakaian and pakaian brand Nazifa Mazni (dapat dah yeah!)
  5. Dari sekolah lagi, saya nak sangat sponsor buat MASJID KG. NYIOR TUJUH. (dapat dah yeah!)
  6. Mau ke Makkah menunaikan haji bersama suami, abah dan ma saya. (dapat dah yeah!)
  7. Perniagaan perabot ayah saya berjaya ke persada dunia – banyak projek yang ayah saya dapat..masalahnya kurang pekerja..sape2 nak bekerja ngan ayah saya jom la…xde anak melayu nak kerja..nk hire mat indon xmampu… (dapat dah yeah!)
  8. saya nak hadiahkan Triton untuk ayah saya dan Grand Livina untuk ibu saya (dapat dah yeah!)
  9. Adik-adik saya seramai 9 orang kaya dan berjaya…at least dapat berbakti kepada ibu bapa…
    • Rasulullah SAW berkata "Orang yang mandul itu ialah orang yang mempunyai banyak anak tetapi anak-anaknya itu tidak memberi manfaat kepadanya sesudah ia meninggal dunia."
  1. Rumah kediaman idaman saya -  saya idamkan rumah besar. (dapat dah yeah!)
      • now, I already have my own house...suami saya dah beli masa dia bujang lagi and rumah lengkap dengan barang2...saya just basuh kaki je naik rumah..alhamdulillah...saya sangat bertuah...but the problem is....saya xbiasa duduk rumah taman and saya xdapat gardening...ah..saya suka tanam pokok cabai, pokok terung, and sayuran yang lain...
      • saya idamkan rumah yang besar di tanah yang luas
      • saya dan suami masih tercari2 tanah untuk buat rumah besar yang baru
      • rumah itu saya inginkan 12 bilik tidur
      • dapur yang luas lengkap dengan kabinet dapur - rumah sekarang xde kabinet dapur...nnt nak mintak ayah saya buatkan..ayah saya neh tokey perabut...
cantik tak? heheh 

      • of course, saya boleh gardening..sbb tanah dah luas dan ade dusun..hehehhe
      • ruang tamu pun luas dengan set sofa
                              saya suka putih 
      • ahhh...ade home theater lagi..boleh la tgk movie and karaoke
      • tandas macam kat hotel...selesa sungguh!
      • apa lagi...nnt saya fikirkan..hmmmm
      •  
  1. Peti sejuk dua pintu jenama LG (dapat dah yeah!)

  1. Dusun buah-buahan (dapat dah yeah!)
  2. ladang kambung dan ladang lembu – saya suka tengok anak kambing..comelnyer la... (dapat dah yeah!)
  3. Rumah kampung...rumah tradisional (dapat dah yeah!)

  1. BMW (dapat dah yeah!)
BMW 5 series  

  1. DLSR Nikon D90 – wargghhhh…dah lama saya teringin memiliki mende neh…sejak zaman sekolah lagi..tapi masih xmampu memilikinya… (dapat dah yeah!)
 D90 - ummmm


  1. Digital camera Canon – skrang saya pakai FUJI Finepix 8.2mp...nak beli yang lain la pulak... (dapat dah yeah!)


  1. Laptop Apple – skrang dah ade pun laptop DELL but laptop tetap pilihan saya…akhir bulan 7 neh laptop DELL neh akan fly ke UiTM Puncak Alam…adikku nak guna pulak…abah xmampu nak bli…Ya Allah berilah aku pekerjaan untuk aku cari duit nak bli apa yang aku nak neh ... (dapat dah yeah!)

  1. iPhone – yeah!! (dapat dah yeah!)
syoknyer...

  1. Jam tangan jenama ELLE – sekarang saya xpkai jam ape2 pn selepas jam ku dicuri – ahhh…salahku sendiri..sape suh tinggal kat bilik wuduk… (dapat dah yeah!)

  1. makan malam bersama Tun Dr. Mahathir bin Mohamad di rumah saya...hehehe ..(dapat dah yeah!)


  1. Mau lessen master scuba – saya dah buat open water tapi xdapat lessen…kena tipu dek Instructor Anuar masa kat Pulau Redang…kawan2 seangkatan dengan saya pun kena jugak..sengal sungguh! Sape yang kenal Anuar tuh inform saya..saya nak report polis…1k lebih hangus! Skrang dah xde duit nak buat lessen baru. (dapat dah yeah!)

  1. Mesin jahit (dapat dah yeah!)


  1. Simpanan emas dalam bank. saya baru je invest dalam emas kijang...beli sikit je dlu..ade rezeki kiter up lagi!! (inprogress)
  2. Cash money in hand always RM5k a month (dapat dah yeah!)
  3. Saving money in banks always RM10k a month – betuikah? Insyaallah (dapat dah yeah!)
  4. Tudung Ariani (dapat dah yeah!)
credit to Ariani

35. Melancong ke seluruh dunia



1001......

Nantikan update nyer....

    0 comments:

    Post a Comment

    Thank you for dropping your comment. I appreciate that!

     

    Love.:.Life.:.Passion.:.Inspiration Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by New Baby Shop