Saturday, June 26, 2010

MY WATER MOMENTS

Posted by Nazifa Mazni at Saturday, June 26, 2010






My Water Moments

Terima kasih nuffnang. My Water Moment contest! Sangat menarik dan satu peluang keemasan buat saya apalagi akan mendapat Sony TX5. Saya akan menang. Saya sangat sukakan tema ini.
Ahaa…Untuk perhatian korang semua, saya adalah pelajar marin yang banyak terlibat dengan air. Banyak pengalaman naik kapal untuk sampling sampai ada rakan-rakan yang muntah…saya tak muntah la…hehe…scuba diving, snorkeling. Seronok..! Tapi itu hanyalah beberapa tahun yang lepas. After that, saya continue study dalam aquaculture field.

Let’s continue..

Cantik tak waterfall ni?
Ade lagi waterfall yang cantik tapi kat tingkat atas lagi. Tak larat nak naik. kalau ada lif tak pe jugak..heee
Ini adalah gambar yang saya ambil masa picnic di Lata Tembakah. Mana tu? Kat Besut la. Jalan nak pi Kerajaan Langit..heh? 
Masa sampai kat sini.  Emm..so fresh and sejuk sangat...Air lagi la sejuk.... Saya orang terakhir mandi selain sibuk capture gambar adik-adik dengan aksi diorang yang happy sangat main air. My husband pun dah jadi budak-budak bila jumpa air. 

Budak-budak ni pulak suka splash air kat saya. Ye la kak long dia takut sejuk...Kalau kena saya ok lagi..kalau kena kamera..haaa....meraung la saya..Nak ambil gambar pun risau jugak. Risau kamera nih jatuh dalam air. Tau tau je la lata kan banyak batu. balancing tak mantap makanya jatuh la kamera dalam air, tak pun terhentak batu..kan rosak... Habis la riwayat kamera. Kalau la ada kamera water proof macam Sony TX5. Kalis air dan tahan gegar. Best nyer kalau ada kamera ni. 
Heeee.....Gembira betul kanak-kanak riang main air. Ye la…dah setahun tak mandi ni..Hehehe…





Saya ni asyik ambil gambar diorang je. Bila pulak saya dapat mandi. Dah la kena capture gambar (padahal saya yang suka capture gambar). Dah tu pulak kena pegang handset my husband and adik saya plak. Eee.....
”Eh..terjumpa plastik plak kat lata nih. Sape la yang buang sampah. Tak sayang betul alam”.
Tanpa segan silu saya ambil plastik tu dan letakkan handset dalam plastik. Saya pun turut bermain air jugak. Bertenggek la saya kat batang kayu besar tuh. Kuis-kuis kaki kat dalam air...eh...ade something dalam air ni...apa dia ya??? But...

Tetiba

“Kak long, handsettttttttttttttttt”
Oh Gooodddddddd! Handset masuk air.
Dalam hati “alamak! Camne nih. Kena marah la aku ngan husband aku”.
Pehhhhhhh…..nasib baik husband tak marah. Berjemur la handset tuh kat batu-batu besar. 
Kesian kat my husband, sampai sekarang handset dia problem dek masuk air. Bateri dah jadi condemn. Handset adik saya ok pulak.
"Nanti sayang beli yang baru ye".

"Eh! Kamera aku mana"

"Mana-mana? masuk air jugak ker".
Lucky me!
Saya sungguh bernasib baik. Kamera saya tuh adik lelaki yang kecil ambil. Dia pun sibuk nak capture gambar jugak. Kalau tak menangis, meraung la saya. Nak beli kamera baru yang lain tak mampu.

Dalam plastik putih itu la saya letak handset. Rupanya plastik tu bocor. Sekarang diorang guna plastik tu untuk tangkap ikan. Macam-macam gaya diorang tangkap ikan. Guna plastik la, serkup ngan baju la…Haaa…tak percaya eh?
Tengok gambar nih..
bersungguh-sungguh my husband serkup ikan ngan baju...isk..isk

Banyakkan ikan-ikan kat sini. Jinak pulak tuh...Snack yang kami bawa semua habis kasi makan kat ikan. Lepas snack habis kasi makan ikan, beru teringat nak isi perut. Hahaha...kesian perut.

eyyyeee..dah dapat ikan...


Chup...chup...chup...eeee...geli la..
Fish spa..
Chuuppp..chhhuupppp...eeeee
Fish spa percuma..Hahaha....seronok betul la...Macam ni la gamak nyer fish spa. Geli-geli saya. Sekarang tak ada daki-daki yang degil dah....Hahaha...Tak bagi makan snack kat ikan pun tak apa. Hulur kaki je kat dalam air.
Chuuppp..chhhuupppp...eeeee
My hubby plak pun bukan main seronok jugak.
 Sempat lagi bisik kat saya
sayang, ikan ni chup..chup…#$%&@ abang la”
Itu la pakai short pant senang la ikan masuk dalam seluar buat fish spa plak kat situ
Hahahha….tergelak aku. 
"mari-mari makan"

banyak betul ikan pergi kat adik saya.  
Kalau ade kamera water proof boleh ambil gambar ikan underwater.
For sure cantik gambar dengan SONY TX5, 10.2 pixel dan boleh 4x Zoom Optical
3m deep pun bleh jalan lagi kamera SONY TX5 ni.. 

Apa istimewanya lagi SONY TX5?
girl in water
The world's slimmest water-proof camera!
Memang teruja!
Ape lagi yang awesome pasal kamera ni?
selain kalis air (up to 3 meters) dalam masa 60 min, kamera ini kalis gegar. 
TX5 is built to be water-, shock-, dust-, and temperature-proof!
Ia juga kebal dalam cuaca yang ekstrem sehingga bawah –10ºC. Dalam apa jua keadaan persekitaran pun boleh capture gambar sebab kemara ini boleh kurangkan dust. so tak ada masalah nak amik kat tempat sejuk. 
SONY TX5 tahan jatuh walaupun dari ketinggian 1.5m. 





this featured paling saya suka iaitu anti-blur.  kadang-kadang ada aksi yang menarik yang perlu kita cepat snap menyebabkan kadang-kadang image jadi blur. Untuk orang tangan terketar-ketar sesuai sangat la..hehe..kamera ni  sangat membantu.



Selain itu, teknologi "Exmor R" CMOS Sensor yang sensitif pada cahaya dan digabungkan pula oleh BIONZ Image processor yang boleh kurangkan noise dan kekalkan integriti pastinya menjanjikan kepuasan kepada pengguna. 


Lens SONY TX5 adalah berkualiti tinggi dengan 25 mm wide angle.


Harga SONY TX5 murah saja RM 1499.00. Murah je kan? Kalau korang cakap ini mahal hmm..selama-lamanya la tak ada chance nak pakai SONY TX5. 





ada 5 pilihan warna. Yang mana pilihan hati korang?







This one menjadi pilihan hati idaman kalbu. I WIN! I WIN!

Hopefully, sayalah pemenangnya dan dapat SONY TX5 sebelum konvo hujung July nanti.


So, kalau nak tau lanjut pasal SONY TX5, CLICK HERE




dan




untuk korang yang belum tahu nuffnang tuh ape..SIGN UP HERE






MUDAH SAJA KAN.

FEEL FREE TO COMMENT

AND 

PRAY FOR MY SUCCESS


sign easy

1 comments:

joegrimjow on June 26, 2010 at 9:29 AM said...

heee, saya pon baru post jugak
;)

Post a Comment

Thank you for dropping your comment. I appreciate that!

 

Love.:.Life.:.Passion.:.Inspiration Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by New Baby Shop