Tuesday, June 29, 2010

NUFFNANG RM 0.25

Posted by Nazifa Mazni at Tuesday, June 29, 2010

APAKAH NUFFNANG?



Agaknya dah sebulan saya blogging...Syok jugak writing. Macam-macam boleh tulis. Sebelum nih suka sangat baca entri blogger lain. 

Saya terpanggil untuk mambuat blog sebab nak buat business online. Saya sangat suka online shopping. Asyik saya je duk membeli kat blogshop. So this time biar saya pulak jadi tokey kedai. Masa blogwalking kat blogger-blogger perasan tak selalu je ade banner NUFFNANG? 

Apakah NUFFNANG?

Saya pun menggatal tangan yang entah sape punya blogger and sign up. Terms and conditions saya tak baca detail la. Just tengok sepintas cam tu je. 

Ramai yang dah buat melalui NUFFNANG. Saya pun teruja. Macam mana la blogger buat duit nih sehinggalah saya terjumpa blogger Azwan Ali. Dan baca pasal entri kat situ pasal Red Mummy blog. Red Mummy blog ni dah jana duit dah melalui NUFFNANG?

Betul ker?

Sehinggalah fews day ago saya dapat RM 0.25. Suka nyer saya! Walaupun sikit tapi it give me spirit dan membuatkan saya mencari APAKAH NUFFNANG?

Bagaimana saya nak jana lagi duit dari RM 0.25 kepada infiniti. Woowww...

Iklan NUFFNANG ini terbahagi kepada 2 jenis iaitu CPM @ Metered (mCPM) Campaigns dan CPC.

CPM? 

Blogger akan dibayar mengikut jumlah visitor atau pelawat yang datang ke blog kita atau erti kata lain jumlah trafik kat blog kita meningkat. So, earning kita pun akan meningkat. 

Klue nyer macam mana kita nak naikkan trafik. Ada caranya. Macam sekarang takkan korang nak baca je. Jangan lupa tinggalkan komen. Mungkin ada blogger lain yang terbaca komen anda yang menarik dan turut akan menjejak ke blog anda. Mudah bukan. So rajin-rajin la tinggalkan komen kat blog blogger lain. 

Join gengblogger pun boleh meningkatkan trafik kita. Saya dah join. ANDA?

CPC (Cost-Per-Click)

CPC pulak macam mana ye? 

Yang ini la saya duk tengah gila sekarang neh. Rela tak makan tengahari. Hahahha...

Blogger akan dibayar mengikut jumlah iklan itu diklik atau pay per click.

YOU CLICK I BAYAR!

Tapi bukan saya la bayar.

Senang kan main klik-klik jer.

Tapi AWAS!

Apa hukum main klik-klik?

NUFFNANG tau korang main-main klik-klik. Diorang boleh detect. Jangan buat lagi tau!


NUFFNANG neh bijak dah tau la diorang nak detect macam mana. Apa akibatnya? Tak pasal-pasal korang punya akaun kena suspend. Bahaya! Jangan cari duit haram. 

Kalau tangan gatal nak klik jugak macam mana?

Kalau niat betul apa salahnya. 



bIG thank you pada Aizuddin for this basic info.

Saya pun tengah study lagi pasal NUFFNANG.

Wait for NUFFNANG entry..coming soon






sign easy

6 comments:

Miss Izah Mohamed on June 23, 2010 at 1:53 AM said...

keeping blogging :)

Sisiantee on June 23, 2010 at 2:09 AM said...

same la saya pon da dapat rm 0.25..happy bukan main ag..x terkira..hikhik..gluck yeah :)

Sha-na.Szied on June 23, 2010 at 2:09 AM said...

thx sharong nfo.

tpkan camne nk tau kita nih CPM or CPC?

dan bile time orang tuh kene klik nuff kita? can explain more?

Nazifa Mazni on June 23, 2010 at 6:40 AM said...

Sha-na.Szied,

nuffnang jns iklan CPC..awak kne attract people visit blog awk, awk dpt earn duit ble ade org klik banner nuffnang awk...

suzzsuzie on June 27, 2010 at 1:10 AM said...

ooo..macam tu ke....baru tau,,sy main letak je nuffnang banner sbb tgok semua ada..ingatkan wajib..tapi tak pernah check apa2...tq for sharing

Nazifa Mazni on June 27, 2010 at 7:19 PM said...

saya pun mcm tu jugak..tgk blog org ni ade saya letak..tgk org ade widget cam ni saya letak...tapi xtau ape2

Post a Comment

Thank you for dropping your comment. I appreciate that!

 

Love.:.Life.:.Passion.:.Inspiration Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by New Baby Shop